2019 január-február

Január 5-én újévköszöntő túrát szerveztünk, amelynek során a Bodonhegyszőlő, Kishegyszőlő és Hagymásbodon körüli erdőkben sétáltunk. A sütögetéssel egybekötött kiruccanásunkon öt személy és egy kutya vett részt. (Kocsis András)

A marosvásárhelyi EKE január 6-án tartotta a már hagyományos évnyitó túráját. A szép idő több mint 130 természetkedvelőt vonzott ki a környék kedvenc kirándulóhelyére, a Somostetőre. Az állatkert mellett elhaladva a Németkalap, Terebics-tető, Cinege-tető és marosszentgyörgyi lőtér érintésével érkeztünk vissza. A Cinege-tetőn sütögetéssel egybekötött nagyobb pihenőt tartottunk. A közel 14 km-es távot 7 óra alatt jártuk végig. Bízunk benne, hogy a 2019-es év következő túrái is ilyen jó hangulatnak és érdeklődésnek fognak örvendeni. (Pánczél Tibor)

2019 evnyito

Német József Levente fotója

Január 19-én újra megrendezésre került a Marosvásárhelyi EKE által szervezett, lassan már hagyományossá váló, Nyomkereső-túra. A csodálatos szombat reggelen 59-en gyűltünk össze, lejárni a túra 16 kilométerét, miközben nyomokat keresünk a hóban, állatokat figyelünk és számlálunk meg természetes közegükben, a Maros és a Nyárád vízválasztóját képező gerincek útjait járva. Szerencsénk volt, mert több mint 130 őzet és 14 vaddisznót láttunk, ezen kívül mókus, mezei nyúl, fácán, nyest és vörös róka nyomait figyelhettük meg. A túra jó hangulatban zajlott, délben Cserefalva fölött szalonnát és kolbászt sütöttünk, majd délután ötre értünk vissza, jóleső fáradsággal és szép emlékekkel gazdagodva. (Ősz István Béla)

2019 nyomkereso

Idén január 19 és 20-án került sor a nagy népszerűségnek örvendő Bogdáni sínapokra. Esőben indultunk otthonról de az 1200 méter magasan levő sípályán már havazás fogadott. A két nap alatt úgy hóesésben, mint napsütésben is élvezhettük a sízés örömeit. Szombaton este pedig a parajdi Wellness Center nyújtotta termálvízi fürdőzésnek hódoltunk. Hazaindulásunk előtt, az időközben kitisztult időnek köszönhetően a Déli-Kárpátok vonulatában is gyönyörködhettünk. (Pánczél Tibor)

Fabian Alpar Bogdani sinapok

Fábián Alpár fotója

Idén is sikeres farsangi bált tudhatunk magunk mögött. Február 2-án 145 személy – köztük sok gyerek – jött el, hogy egy jót bálozzon. Nagyon örvendetes, hogy ezúttal több gyerek és felnőtt öltött jelmezt, mint az elmúlt években. Egyéni és csoport kategóriában a legjobbak díjakban részesültek, a gyerekek pedig oklevelet és csokoládét kaptak. A nagyon jó hangulatú bál hajnali háromig tartott. (András Erika)

2019 farsang

Kerekes Péter Pál fotója

Február 9-én szombaton, 14-en személy és Müzli kutya, indultunk az idei Szászpad (1221m) túrára. A reggeli felhős égbolt nem sok jóval kecsegtetett, de délre fordult a szerencse és mire a Jód mezőre értünk – köszönhetően a csonttá fagyott hónak, amin könnyen lehetett haladni – kitisztult és csodalatos kilátásban részesültünk. Így megcsodálhattuk a Kelemen-havasok főgerincének, valamint a Görgényi-havasok északi részének (Zászpás, Fancsal, Nagy-Erdős, azaz Magura) látványát. Külön élmény volt a 70-90 cm vastag hótakarón lépkedni. A túra 19 kilométeresre kerekedett, amit jó hangulatban jártunk le. (Ősz István Béla)

Február 16-án Brassó-Pojána volt az úticélja a Marosvásárhelyi EKE csapatának, melyből tizennégyen – kihasználva a remek időt és jó minőségű pályákat – sízéssel töltötte napját, tizennégyen pedig Brassóban szálltunk le a buszról és egy óvárosi rövid séta után a piros háromszögjelzések mentén felmásztak a Cenkre. Miután megcsodáltuk Brassónak és a környező hegyeknek téli panorámáját, hosszú és nehéz greinctúrát jártunk végig a Keresztény-havas szinte mesébe illő, hófehéren csillogó „ezüst erdejében”, míg délután el nem értünk a Julius Römer házhoz. A pihenő után már üres sípályákon ereszkedtünk le Brassó-Pojánára, miközben még végignézhettük a Napkorong alábukását a Királykő éles gerince mögött. Köszönet Pánczél Tibornak a kirándulás megszervezéséért. (Német Levente)

Részletes beszámoló itt: http://www.ekemvh.ro/turazas/beszamolok/1236-brassotol-pojanaig

Kocsis Andras Keresztenyhavas erdo

Kocsis András fotója

Február 16-23 között gyönyörű napsütéses hetet töltött 20 tagú lelkes csapatunk a Dachstein lábainál húzódó Schladming sírégióban. A négy hegyet összekötő sípályarendszer kimagasló színvonalú pályákat kínált idén is a téli sportok kedvelőinek. Sízés után uszoda és szauna várt ránk, ahol lazíthattunk. Akik nem fáradtak el eléggé a napi sízéstől, úszástól és szaunázástól, asztaliteniszben  mérhették össze erejüket. Mindtent összegezve, gyönyörű hetet töltöttünk ott és jövőre újra megpróbáljuk. (Vita Erzsébet)

2019 schladming

Vita Zoltán fotója

Az EKE Marosvásárhely és az Orienter Sport Klub február 23-án negyedik alkalommal szervezte meg a Both Károly Tájfutó Emlékversenyt.  Fő cél a sportág népszerűsítése és megkedveltetése volt a gyerekek és kezdők kőrében. Az Újkorház melletti erdőben három különböző hosszúságú és nehézségi fokozatú pálya volt kijelölve:

1. kezdő gyerekeknek: 1400 méteres távon 65 méter szint, 5 ellenőrző ponttal

2.haladó gyerekeknek: 2380 méteres távon 150 méter szint, 8 ellenőrző ponttal

1. Open EKE : 3200 méteres távon 160 méter szint, 10 ellenőrző ponttal.

Indítás előtt térképismeretekkel és az iránytű használatának fortélyaival ismerkedhettek a résztvevők. Visszaérkezéskor a gyerekek díjazásban  részesültek. A -7 fokos idő ellenére több mint 50-en résztvevője volt a versenynek és reméljük, hogy sikerült az érdeklődés csiráját elültetni azokban akik most vettek részt először hasonló rendezvényen. (Pánczél Tibor)