Gyalogtúra a Funtinel-mezőre, Kelemen-havasok

Végpont

Andrenyászatelep (Androneasa)

Útvonal

Palotailva - Funtinel-patak völgye - Funtinel-mezo - Szerecsen-teto 1043 m - Szerecsen-patak völgye - Andrenyásza-patak völgye - Andrenyászatelep

Megközelítés

Vonattal, esetleg személyautóval

Túristajelzés

Az elso 5 km-en hiányos sárga kereszt, ami majd letér a Tihu csúcs irányába, ezután nincs más jelzés

Ajánlott időszak

Szeptember, október

Látnivalók

Szép kilátás a Kelemen-havasok gerincére, a Görgényi-havasok északi gerincére, a Zászpásra, a funtineli boszorkány egykori lakóhelye

Keltezés

2005.06.25

Az ajánló neve

Dósa László

Leírás:

A Funtinel-patak a palotailvai vonatállomás hídjától 200 m-rel fennebb ömlik a Marosba. A patak mentén, végig erdőkitermelési úton haladunk kb. 7 km-t, egészen a Funtinel-mezei esztenáig. Az útnak az esztenánál lesz vége. Ha a Funtinel-mezőn nem akarunk kutyák közé keveredni, akkor miután az út bal oldalán eltűnnek a fák és meredek, autóval már nehezen járható lesz, azaz 200-300 méterrel az esztena és a dombtető alatt, felkapaszkodhatunk a bal oldali mellékgerincre ahonnan csodálatos kilátás nyílik a Kelemen-havasok gerincére és ahonnan megpillanthatjuk D-Ny irányában az Orange magas, piros-fehér GSM antennáját mely nagyon jó tájékozódási pont. Ha elértük az esztenát, erdőszélen, a fent említett bal oldali mellékgerincen jövünk visszafele, szem elött tartva a patakvölgyet és az utat, amelyiken feljöttünk, egész addig míg meg nem pillantjuk a GSMOrange antennát. Miután kigyönyörködtük magunk a Kelemen-gerinc látványában, az erdő szélén haladunk tovább egész az antenna kerítéséig. Innen ha Ny-nak térnénk, az Andrenyásza patak kezdetben meredek és nehezen járható völgyébe ereszkednénk le. Ehelyett inkább az erdőszélen kissé balra, DK irányba fordulunk egy mellékgerincen. Kb. 200 m-re az antennától, DNY irányban egy völgybe nyúló hossszú kaszálló tárul elénk, melynek alsó felében érintjük a Szerecsen-patak forrását. Továbbá végig a patakot követjük, mely kb. 200 m után betér az erdőbe. Innen tovább erdei úton folytatjuk a túrát. Kb. 3 km megtétele után a Szerecsen-patak az Andrenyászába ömlik és tovább folytatjuk az ereszkedést egész Andrenyászatelepig, az országútig. Itt autóba ülhetünk vagy 400 m-rel lennebb lengőhídon kelhetünk át a Maroson a vasúti megállóig.