2013 szeptember-október

* Szeptember 7 és 8-án kitűnő időjárási körülmények között túráztunk és sátraztunk a Fogarasi-havasokban. Szombaton a Bâlea-tó és a Podrágu-tavak közötti gerincszakaszt jártuk be. Megmásztuk a Buteanu, a Nagy-Árpás és a Mirci csúcsokat, majd a Podrágu-patak völgyében sátraztunk a tavak felett, 2200 m tengerszint feletti magasságban. Vasárnap a Kis-Podrágu-tó irányába tértünk vissza autóinkhoz a Bâlea-tóhoz.

* Szeptember 21-22 között zajlott le a VII. Teleki Samu Emlék- és teljesítménytúránk. A ködös, nedves idő ellenére is 40 lelkes személy indult a 20-40-60-as távokon. A résztvevők nagy része (6 kivételével) teljesítette a kiválasztott szakaszt és visszaérkezéskor nagy étvággyal fogyasztotta el a kiérdemelt krumpligulyást. Rendezvényünk 22.-én, vasárnap a Mocsárerdőbe tett kirándulással fejeződött be.

*Szeptember 28-án környezetvédelmi és erdészeti szakember tartott gyakorlati továbbképzőt önkéntes parkőreinknek az Istenszékén. Önkénteseink főképpen erdőgazdálkodási ismereteiket gyarapították és felmérték a természetvédelmi terület állapotát.

*Szeptember 25-én 15ön vágtunk neki annak a majdnem 5 napos útnak, amely felejthetetlen élményt nyújtott mindannyiunk számára. Úticélunk az Al-Duna, valamint a Néra szurdokvölgy volt. Útközben az őraljaboldogfalvi református templomot, majd ugyanitt a Kendeffy család kastélyát tekintettük meg. Igazi „templomcsemege” volt a római katonai sírkövek felhasználásával épült demsusi műemlék (13.sz.), amelyet egy kis kitérővel érintettünk. Herkulesfürdőt sem hagyhattuk ki: rövid túrát tettünk a Fehér kereszthez, majd Orsován a katolikus templomot és a Szent Anna kolostort látogattuk meg. A Dunai hajókázás után Újmoldova éríntésével Szászkabányára mentünk, ahol három napig tartózkodtunk, innen közelítettük meg a Néra szurdokvölgyet. A kiadós esők ellenére a Beusnica vízesés majdnem víz nélkül tátongott, ezt kárpótolta a Bég szeme(tó), az Ördög tó valamint a Susara vízesés látványa. A táj változatosságát a rómaiak által kőbe vájt alagutak és útpárkányok is biztosították. Hazafelé még volt kis időnk bekukkintani Oravicabányára, megnézni a Bigér vízesést, majd a Rudaria-patak völgyében megtekinteni egy pár müködő vízimalmot a 22-ből. Utolsó megállónk Karánsebes, a csorgó esőben is sikerült a városka határőrségi épületeit lencsevégre kapni.

*Október 19-én a Zászpás-tetőt hódítottuk meg egy 16 fős csapattal (ebből 3 személy a nagyváradi EKÉtől). A sárga pont jelzésen, a Szuhakány gerincen közelítettük meg a csúcsot, ragyogó kilátásban volt részünk. A Schwartz mezőn egy kis sütögetést is beiktattunk, majd a Hét-mezők irányában jöttünk lefelé.