Homród-menti kirándulás

Honismereti kirándulás

Kora reggeli órákban indult útnak 47 személy autóbusszal, képviseltetve magát a legtöbb korosztály, többen nyugdíjas természetjárók, hogy egy teljes napon át turisztikai látványosságokat tekintsen meg a Kis- és Nagy-Homoród völgyében.

Lehetne bőven jelzőkkel illetni a nap látnivalókban bővelkedő pillanatait. Egyfajta hangulati vetületként jelenhet meg a csodálatos, emlékezetes, felemelő s még ki tudja hányféle minősítés. Aztán felötlődhet a kritikus hozzáállás, a hibák felróvása hangnem, ahogy kies tájainkon már hozzászokhattunk. Tény, hogy a meglátogatott turisztikai célpontok valaha szebb napokat is látott helyszínek. Aztán a történelem folyamán némelyek elhagyatottá váltak vagy részben lerombolódtak. Most jelenben pedig azon szerencsés turisták közé tartozhattunk, akik már egy felújított, viszonylag gondozott állapotát láthatták a számos műemlék jellegű és jelentős közösségépítő látványosság funkcióval bíró helyszíneknek.

Megnyílt a X. EKEArt fotókiállítás

November 17-én a Studim HUB kiállítótermében (Bolyai Farkas u. 15 sz.) megnyílt a X.EKEArt fotókiállítás.

A kiállítást megelőző pályázatra 6 EKE-testvérszervezet 18 fotósa küldött be 234 fényképet,

amelyekből egy  3 tagú, fotóművészekből álló zsűri  77 képet választott ki kiállítás céljából.

A megnyitó során 15 díjat osztottunk ki.

A kiállítás január 15-ig látogatható hétközben 8 és 21 óra között, szombatonként pedig
8 és 13 óra között.

Szeretettel várjuk a természetfotók és a kulturális örökségünk kedvelőit.

A kiállítás támogatói: Studium-Prospero Alapítvány, Surub Trade Kft., Maros Megyei Tanács.

IMGP6117 k

2023 szeptember-október

Séta a várudvarban gyógy- és aromanövényekkel fűszerezve

Szeptember 2-án gyógy- és aromanövényekkel ismerkedtünk a vár kertészének (Jáni Rózália) szakszerű bemutatásával, a Várudvarban.

(Szilágyi Eszter)

XVII.Teleki Teljesítménytúra

EKEArt 10 fotókiállítás

EKEArt10PlakaKistA Marosvásárhelyi Erdélyi Kárpát-Egyesület idén novemberben tizedik alkalommal szervezi meg az EKE-tagok számára kiírt fényképkiállítását.
A kiállítás célja felkelteni az érdeklődést a természet szépsége és élővilága iránt, illetve a kultúránk és hagyományaink megismerése, megőrzése.

A meghirdetett munkák kategóriái:
- tájfotó
- vadvilág
- makrófotográfia
- kulturális örökségünk

A kiállítást megnyitja dr. Vass Levente, egyesületünk fővédnöke.

2023 július-augusztus

Bicikli-túra

Július 1-én megtartottuk zsírégető (értsd szalonna sütő) biciklis túránkat.  Rendkívüli létszámban, hárman tekertünk le Búzaházára, ahol a Nyárád partján sütkéreztünk mi is, meg a szalonna is.
Majd kis kerülővel hazabicikliztünk. 70 km volt, ez alkalommal kivételesen eső nélkül.

2023 május-június

Torockó-hegységi túra

Május 6-án került sor az idei Torockó-hegységi túrára. A túra első részében az 52 résztvevő a Gáldi szoros kevesek által ismert és járt sziklarengetegében kapaszkodott fel a nap egyik fénypontjához, a Sziklakapuhoz. Innen meredek szakaszokon baktatva a Csáklya kőre érkeztünk, ahol egy nagyobb pihenőt tartottunk. A nap utolsó látnivalója a Csáklya szakadékban levő vízesés volt. Innen már csak pár száz méterre várta a fáradt csapatot a busz.