2022 november - december

Az idén is népes csapattal, 37-en indultunk a már hagyományos novemberi Kőgombák-túrára. Kis kitérővel megcsodáltuk a Bánffy-vízesést és az alatta kialakult, vizinövényekkel teli kristálytiszta tavacskát, amely egy szépen berendezett akváriumra hasonlít. A túra ködös időben indult, de ahogy egyre magasabbra emelkedtünk kezdtek kibontakozni a Görgényi-havasok hegycsúcsai (Fancsal és Öreg-tető). Továbbhaladva megcsodálhattuk a Vit-havast, a Csalhó tömbjét, valamint a Kelemen-havsok gerincét a Rekettyés-tetőtől a Kisbesztercéig. A Kőgombáknál kisebb csoportokban másztunk ki a kis és nagy „Gombához”, majd elkészültek a csútfotók. Az elemózsia és a csúcspálinka elfogyasztása után ugyanazon az úton mentünk vissza buszunkhoz.

VE Kt

Csoportkép a Kőgombák-túrán - Vita Erzsébet fotója

November 18-20 között összerázó, pihenős hétvégét szerveztünk Borzonton, amelyen 22-en vettünk részt és ahol részünk volt minden jóban: dézsa, szauna, merülő medence, sókamra. Mindez a kényelmünket szolgálta, de persze nem maradt el a mozgás sem, mivel asztalitenisz és biliárdasztal is rendelkezésünkre állt. Ezeken kívül nagy társasjáték partikra, bulira és túrázásra is sor került, így elmondhatjuk, hogy a társaság jól érezte magát és egy aktív pihenős hétvégét töltöttünk együtt.

Kelemen Gabriella Csapatosszerazo Borzonton

Csapatösszerázó tevékenység Borzonton - Kelemen Gabriella fotója

November 24-én délután a marosvásárhelyi Stúdium Hub épületében vetített képes előadás keretén belül tartottuk a Maros megyei térképes zarándokkalauz bemutatóját. A Kocsis András által szerkesztett és a Marosvásárhelyi EKE lelkes csapata segítségével összeállított kötetet dr. Ábrám Zoltán méltatta. Kiadványunk a Mária-zarándokút vonalának részletes leírását, a szálláshelyek ismertetését, valamint az érintett települések helytörténetét tartalmazza.

December 3-án, 44-en kerekedtünk fel, hogy városunk 100 km-es vonzáskörzetében érdekes helyeket tekintsünk meg. Elsőnek Szászrégenben álltunk meg, ahol helyi vezető segítségével fedezhettük fel annak a városkának a múltját és jelenét, amelyen eddig csak átutaztunk. Utunk szászok által alapított falvakon vezetett át, így Bátoson megállva megcsodáltuk a szép evangélikus csarnoktemplomot, Nagysajón a református műemlék templomot, majd Bilakon a ködfelhőből kibukkanó napot élvezve, egy kis geológiai „csemegét” néztünk meg, mégpedig a szarmata-korból származó „Bilaki kőbabák”-at. Paszmos volt utunk fő célja, hisz 2016-ban tett látogatásunk alkalmával egy romhalmazból szinte újjávarázsolt Teleki-kastély tárult szemeink elé. Tekét átszelve érkeztünk Tancsra, melynek református műemlék temploma Erdély egyik legértékesebb kazettás mennyezetét rejtegeti. Villámlátogatásunkat egy közösen elfogyasztott vacsorával fejeztük be.

SE Bt

Bátos evangélikus temploma - Simon Erika fotója

December 4-re, vasárnapra a Marosvásárhelyi EKE Mikúlás-túrát szervezett Istenszékére, amelyen 47 felnőtt, 8 gyerek és két kutya vett részt. A kék pontal jelzett Hidas-pataki úton mentünk fel. A tetőn bokáig érő hótakaró fogadott, a forrásnál pedig Mikó István és Andrea túratársaink vártak minket fűszerezett forralt borral. A gyerekek számára nem maradt el az ajándékozás sem, a Mikulás gondolt rájuk is. A szendvicsezés és forralt bor után kimentünk a keleti sziklákhoz, ahonnan csodálatós kilátás nyilik a Kelemen-havasok gerincére a Zurzugó szikláitól egész a Reketyésig, de jól látható volt a Csalhó, a Vit-havas és a Maros-völgyén túl a Görgényi-havasok. Ezután átmentünk a nyugati sziklákhoz, majd csoportképet készítettünk és a felfele megismert útvonalon visszaereszkedtünk a buszhoz. A túra hossza  9,2 km, 732 méter szintkülömbséggel.

SS Isz

IKstenszéki Mikulástúra - Sükösd Sándor fotója

December 18-án, a nem igazán szép idő ellenére 42 vásárhelyi EKE-tag és szimpatizáns vett részt az egyesületünk által szervezett évzáró túrán, melynek célpontjai ezúttal Wass Albert  A funtineli boszorkány című regényének II. kötetében (Kunyhó a komárnyikon) részletesen és nagy pontossággal leírt tájak voltak. A gyalogtúra a Szalárd-patak völgyében a Nagy-Ciba patak torkolatánál kezdődött, ahol leparkoltuk az autóbuszt és a személyautókat, majd az alábbi, részben jelzettlen útvonalon folytatódott: Wass Albert forrás - Komárnyik-mező - Széles-bérc (1236 m) - Moica-mező (1275 m) - Sestina-patak völgye - Szalárd-patak-völgye. A gyalogtúra hossza 17,5 km, a szintkülönbség 850 méter, a túra időtartama pedig 6,5 óra volt.

Hiába van hideg, fesztiválozni úgyis jó! A Kult-fesztivál idei mottója, „köss belénk", ezért tagságunk néhány nőtagja nagy lelkesedéssel kötött Eke Mvh felíratos sálat, amely egy szerény darabkája lett az eddigi, 380 méter hosszú sálnak. Egy nagyon vidám flashmob alkalmával került átadásra a marosvásárhelyi Kultúrpalotában, ahol egyszerre kötöttünk kicsik és nagyok, férfiak és nők egyaránt. Reméljük, júniusig rekord méretűvé kötjük a sálat?!  Jó móka volt!

Immáron hagyománnyá vált, hogy tagságunk adománnyal járul hozzá a jobbágyfalvi gyerekek karácsonyi csomagjához. Mivel karácsony a fény ünnepe is, nagy szeretettel és hálával vittünk betlehemi békelángot a Csüdör Imre plebános úr egyházkösségébe, mintegy köszönetként, hogy olyan szívvel-lélekkel fogadják minden évben a zarándokokat. Négyünket (Szilágyi Eszter, Makkai Réka Rebeka, Pál Csaba és Török Zsuzsa) ért a megtiszteltetés, hogy átadhattuk túratársaink nagylelkű adományát advent negyedik vasárnapján. Áldott karácsonyt kívánunk mindenkinek!

Írták: Vita Zoltán, András Erika, Szilágyi Eszter, Sükösd Sándor, Dósa László, Török Zsuzsa és Kocsis András.