2012 november-december

* November 3.-án tartottuk a Funtinell mezőre tervezett túránkat, mely Szalárdról indult a Szerecsen sziklák irányába, a piros pont turistajelzésen. A sziklák tövében megnéztük a fatörzsbarlangot, és a történelmi jelentőségű második világháborús lövészárkokat, majd gyönyörködtünk a Maros völgye és a Görgényi-havasok által nyújtott látványban. A Szerecsen tető érintésével rátértünk a sárga pont jelzésre, ami a Páfrányos mezőn keresztül a Funtinell mezőre vezetett, innen ereszkedtünk le Palotailvára, majd visszagyalogoltunk autóinkhoz. A túra jó hangulatát 42 résztvevő élvezte.

*December 29.-én az évzáró túránk alkalmából a Bekecs-tetőre túráztunk. Nagy örömünkre a reggeli sűrű ködöt hamar magunk alatt hagytuk és Nyárádselyében már ragyogó napsütésben kezdtük el a túrát. Meglepetésünkre a Bekecs-tető déli oldalában annyira vékony és kemény volt a hóréteg, hogy szinte rosszul esett az elmaradt hó taposás. Az ebédszünetet és a túraév búcsúztatását a bekecsi kápolna szélárnyékában tartottuk. A Nyárád és a Kis-Küküllő völgyében délutánra is megmaradt a köd, miközben a Bekecs-tetőről a Fogarasi-havasok gerincét is megcsodálhattuk. Útban visszafele felmásztunk a Kis-Bekecsre és megtekintettük közelről a nyárádselyei suvadást is. A nagyszerűen sikerült, 12 km hosszú, laza körtúrán 17-en vettünk részt.

*Január 2.-án - már második alkalommal - szerveztük meg az úgynevezett „kijózanító túrát”, mely egyre sikeresebbnek ígérkezik, mert a -12 fokos hőmérséklet ellenére 15 EKE-tag és egy négylábú szimpatizáns is részt vett a túrán. A Valós kúttól indultunk, a bodoni domboldalon át egészen a Nyárád-völgyi vízválasztóig, és vissza a Bodon-patak völgyében. A túrát a bodoni gyümölcsösnél levő filagóriánál megtartott szalonna-, és kolbászsütés fűszerezte. Ezt természetesen borkóstolás követte, így a lehető legvidámabb hangulatban érkeztünk vissza a Kishegyszőlőn keresztül a városba.