2013 január-február

* Január 20.-án szerveztük meg a beütemezett nyomkereső túránkat. A Kishegyszőlő – Csere-erdő – Vácmány-tető – Kakasdi-erdő – Meggyesfalvi negyed útvonalat 43 természetbarát járta végig. Velünk tartott két négylábú házikedvenc is, de az állatok sorát bővítette a túra során felbukkanó 41 őz, és a 19 fős vaddisznó konda. Aki szemfülesebb volt, egy nyúlat és egy fácánt is láthatott. A közel 16 kilométeres távot 7óra alatt sikerült megtennünk, ezalatt folyamatosan rácsodálkozhattunk a kérges havon fekvő hóbolhák jelenlétére.

* A február 8-10.-i hétvége a télisportok szerelmeseinek kedvezett, ugyanis 24 vásárhelyi lelkes síző töltötte ezt a pár napot Borszéken. Nagyon jó minőségű, frissen letaposott hóban síztünk egy napot Maroshévizen, majd másfél napot Borszéken. Legfiatalabb sízőtársunk az alig 3 éves Bence volt, de kivette részét becsülettel a sízésből az idősebb generáció is, legidősebb társunk 73 éves volt.

* Ha február, akkor farsang ideje. Az idén február 16.-án tartottuk hagyományos Turistabálunkat. Előző évektől eltérően, idén más étkezde adott otthont a rendezvényünknek, de még így is szűknek bizonyult a hely a több mint 200 résztvevőnek. Jó hangulatban telt az este, sok ötletes jelmezt és látványos kosarat vonultattak fel a jelenlevők, nem kevés fejtörést okozva a zsűri tagjainak. A bemutatott tálak, kosarak között Mária-út diszítésű torta is volt, úgyhogy egy pillanatig sem feledtük, hogy EKE rendezvényen vagyunk. Egy héttagú csapat pedig tánccal lepte meg a résztvevőket, ez alapozta meg a hajnalig tartó bulit.

* Február 22-24 között Hargitafürdőn kirándultunk. A 20 fős társaság egyrésze többnyire sízett, másrésze pedig túrázott. Pénteken néhányan éjszakai túrára mentünk a Bor-hegyesére, közben Hargitafürdő fényeit csodálhattuk a Miklós sípálya tetejéről. Szombaton a Csicsói Hargitára indultunk, a sűrű köd és mély hó ellenére feljutottunk a csúcsplató déli részére, ahol a hóból kilátszó sziklaalakzatokban és a havas fenyők látványában gyönyörködhettünk. A kilátás hiányát pótolta részben a vasárnapi túra, amikor a Kossuth-szikláról a váltakozó napsütésben, gomolygó felhők közül a környező és távolabbi hegyek látványa tárult elénk. (részletes beszámoló ittrészletes beszámoló itt)