2013 november-december

* November 3-án, a Vásárhelyi Állatkerttel közösen szervezett tevékenységünkön kb. 60 lelkes társunkkal örvendeztettük meg az állatkert néhány lakóját. A gyerekekkel közösen tököket faragtunk, amelyeket megtömtünk különböző zöldségekkel, gyümölcsökkel, magvakkal és türelmetlenül lestük, hogyan fogadják a négylábúak a finom csemegéket. Tevékenységünk családi vetélkedőkkel és állatkerti sétával zárult.

* November 9-én egy 37 tagú lelkes csapat indult el Marosvásárhelyről a Görgényi havasokban levő Kőgombákhoz. Maroshévízen a reggeli ködben gőzőlgő mezotermális mésztufa vízesés megtekintése után a Bánffy fürdőtől indulva, szép lassan emelkedve, a mögöttünk levő völgyben hagytuk a ködöt. Ezután gyönyörű napsütésben folytattuk utunkat a gerincen haladva, mintegy 460m szintet emelkedve amíg elértük túránk célpontját, a látványos sziklaképződményeket, a Kőgombákat (1160m). Itt szinte nyárnak is megfelelő napsütésben élvezhettük a fölénk tornyosuló kőgombákat, a bátrabbak a sziklaélekre is kimerészkedtek. A visszafele vezető uton a Kelemen gerinc teljes vonulatát csodálhattuk meg. A túra hossza összesen 17 km volt.

* November 17-én ötön vágtunk neki egy sikeres Oltárkő mászásnak. Két kötélcsapattal a Keleti gerinc és a Requiem mászóösvényeken éjszakába nyúló mászás után értük el a a csúcsot, ahol Erőss Zsolt, a legsikeresebb magyar hegymászó emléktáblájához „Nyugodj békében Hópárduc - EKEMvh” felirattal koszorút helyeztünk el. Egy perc néma csend és fotózkodás után holdfénynél, fejlámpákkal rappelben ereszkedtünk le a Klasszikus traszén és a sötét erdőn keresztül jutottunk vissza a volt Gyopár menedékházi parkolóban hagyott autóhoz. (Ötlet és szervezés: Fazakas Róbert, túravezető: Graur Gábor)

* December 14-én az évzáró bulinkat megelőzően az 1043 m magas Szerecsen-tetőre túráztunk. A 13,5 km hosszú túrát 15-35 cm vastag hóban jártuk végig sárga pont turistajelzést követve az alábbi útvonalon: Szalárd-telep - Páfrányos-mező - Szerecsen-tető - Funtinel-patak völgye – Palotailva. A Szerecsen-tetőről a Kelemen-havasok csúcsainak látványa örvendeztetett, amikor a magas csúcsok időnkét a felhők mögül előbújtak a délutáni napsütésben. A hangulatos, havas túrát reggelig tartó évzáró buli követte Galonyán a Kemény család egykori vadászkastélyában, az Auguszta vendégházban. A túra és a buli hangulata, a résztvevő 33 vásárhelyi EKE-társunk felejthetetlen élményeinek sorát gazdagította.

* Évzáró túránkat december 28-án tartottuk 18 fős csapattal. A szovátai sípályáról induló, Sebes-patak völgye - Cserepes-kő (1485 m) - Cserepes-kő-mező - Sebes-patak völgye útvonalat követő14 km hosszú túránk során helyenként még 40cmes hóba is süllyedtünk, de inkább tavaszias hangulatú volt a túra.