2014 szeptember-október

* Szeptember 6.-án és 7.-én a Fogarasi-havasokban egy látványos körtúrát jártunk végig az alábbi útvonalon: Bâlea-tó - Paltinu-nyereg - Laiţa-csúcs (2397 m) - Laiţel-csúcs (2390 m) - Călţun-tó (2135 m) - Negoj-csúcs (2535 m) - Lespezi-csúcs (2522 m) - Călţun-csúcs (2517 m) - Călţun-tó (2135 m) - oldalazás a Laiţel-csúcs alatt - Paltinu-csúcs déli gleccservölgye - az alagút déli bejárata - Bâlea-tó. A kétnapos túra során 27,4 kilométert gyalogoltunk, +2150 m/-2150 m szintkülönbséget tettünk meg, csodálatos magashegyi környezetben sátraztunk a Călţun-tó partján, három 2500 méter feletti csúcsot másztunk meg, zergéket és mormotát szemléltünk. (túravezető: Dósa László. A túrán készült kisfilm itt nézhettő meg)

* Szeptember 20 és 21.-én a már hagyományossá vált Teleki Samu Emlék és Teljesítménytúránk az idén VIII.-ik alkalommal került megszervezésre. A kedvező időjárásnak és az idén először a 20, 40 és 60 km-es távon kívül a 10 km-es táv bevezetésének köszönhetően a nagy felfedezőről elnevezett rendezvényre 118 résztvevő érkezett (amiből 73 férfi és 45 nő, 81 felnőtt és 37 gyerek). Figyelemre méltó a besztercei túratársunk, Ungur Mihai eredménye, aki 7 óra 11 perc alatt teljesítette a 60 km-es távot. Másnap szintén érdekes programmal vártuk az ott maradottakat. Megnéztük az üvegcsűri kis üveggyűjteményt, a görgényszentimrei kastélyt, kastélyparkot, a Rákóczi kápolnát. Ezután Sáromberke következett ahol a híres felfedező élete nagy részét töltötte és ahol nyughelye is van. Itt a Teleki kastélyt és a Teleki kriptát is látogattuk meg. (Pánczél Tibor)

* Szeptember 27.-én harmincan vágtunk neki annak a majdnem 700 km-es körtúrának, amelynek első állomása a lendületesen fejlődő Borszék volt. A békási víztározónál, is megálltunk egy pár fotó erejéig, majd Bukovinában, már ragyogó napsütésben csodálhattuk meg azt a három kolostort – Voroneți, Moldovița, Gura Humorului - amelyek 1488-1532 között épültek. Mindhárom a Világörökség része, hisz Európában csak itt léteznek olyan templomok, amelyeknek mind a belső mind a külső falait festmények borítják. Vasárnap 28.-án a Kelemen havasokban található 12 Apostol bizarr sziklaalakulataihoz másztunk fel Gura Haitii-ből. A 700 méteres szintkülönbség fáradalmait kárpótolta a csodálatos látvány. Felmászva az egyik sziklára, körpanorámaként mutatkoztak a Besztercei havasok, Borgói hegyek, a testvér csúcsok a Kelemenből, valamint már távolabb, a Radnai havasok. Késő délután érkeztünk le a hegyről és élményekkel telve zártuk a szép időben eltöltött túrát. (túravezető: Szilágyi Eszter, részletes beszámoló itt olvashatórészletes beszámoló itt olvasható)

* Október 4.-én 16 személy vett részt azon a kétnapos élménytúrán, melynek során a Hargita óriásvulkán kalderaperemén Orbán Balázs nyomdokait követve megpróbáltunk minél többet felkeresni az általa leírtakból. Túránk első napját a nagy élményt nyújtó Kecskevész vasalt ösvény (via ferrata) megmászásával kezdtük, majd a Gyöngyös-kút érintésével a Madarasi-csúcsra (1800 m) kapaszkodtunk fel a csúcstömb északnyugati oldalán. Ezt követően a Szökő-vízesés érintésével a Rákosi-Hargita (1757 m) csúcsot másztuk meg, majd az esti naplementében a kétnapos túránk során érintett csúcsokat a Mihály-havasáról (1685 m) szemléltük meg. Másnap a kaldera-peremen vezető ösvényen indulva vettük sorba a Madefalvi-Hargita (1710 m) csúcsot, a Csompoly-szikláit (1680 m), a Csicsói-Hargitát (1759 m), és a Bagolykövet (1679 m). Majd a kaldera peremet elhagyva és a Hargita-fürdőre történő beereszkedésünk után a teljesen lekopaszított Kossuth-sziklára is felkapaszkodott a csapatunk egy része. (túravezető: Kocsis Andris és Fazakas Róbert,  bővebb képes/filmes beszámoló ittbővebb képes/filmes beszámoló itt)

* Október 11.-én az őszi istenszéki munkatúránkon tíz eketársunk vett részt és 3 zsák szemetet gyűjtött össze és hozott le Istenszéke tisztásairól a Hidas-patak völgyén. (túravezető: Dósa László)

(Hírszerkesztő: Fazakas Róbert, korrektúra: Kocsis Andris)