2015 január-február

* Évnyitó túránkra január 11.-én került sor, amelynek során a 75 fős csapattal és néhány négylábú szimpatizáns kíséretében a már hagyományosnak mondható útvonalat jártuk le. A Somos-tetői gyülekező és csoportkép után a Németkalap – Terebics-tető érintésével értük el túránk célját a Cinege-tetőt ahol a sütésre előkészített tüzeken kívül egy nem túl jóleső hideg zuhany is fogadott. (túravezető: Páncel Tibor)

* Január 15.-én Vita Zoltán tagtársunk "Szászpadtól az Everestig" című élménybeszámolójával vette kezdetét idei virtuális túrasorozatunk, melynek során világjárókat hívunk meg havi rendszerességgel, hogy beszámoljanak élményeikről egy-két órás vetített előadásban. A soron lévő beszámolóban túratársunk arról a fotós túráról tartott előadást amelynek során az Everest alaptáboráig jutott el, miközben megmászta a Kala Pattar (5644 m) csúcsot is. Gratulálunk neki. (a túra részletes beszámolója itt olvashatóitt olvasható)

* Január 18-án tartottuk az idei Nyomkereső túránkat. A túra 16 km-es távjára 50-en vállalkoztunk plusz 2 kutya. A túra során 1 mókust, 1 nyuszit és 15 őzikét láttunk. A meleg, napsütéses, tavaszias időjárás miatt csak helyenként volt hó, emiatt csak elvetve láthattunk nyomokat. (túravezető: Ösz István)

* Február 7.-én Észak-Görgényi télitúrára került sor amelyen 21 vállalkozó szellemű túrázó és egy négylábú szimpatizáns vett részt. Néhol derékig érő friss hóban tapostunk nyomvonalat a Görgényüvegcsűr – Rönk-hegy – Szászpad – Sánci-tető – Kásva-völgye kőrúton. A 20,5 Km, és +/-844 m szintkülönbséget kitevő körtúrát összesen kilenc és fél óra alatt sikerült lejárnia a kitartó csapatnak, az összesen hat órát igényelő menetet (3,4 Km/h) a nehéz körülmények miatt három és fél óra pihenéssel voltunk kénytelenek megszakítani. Jó megjegyezni, hogy hasonló körülmények között hozzávetőleg 2 Km/h. átlagsebességgel lehet számolni! A túravezető Ösz István nevében köszönet a hótaposó csapatnak. (A túra részletes beszámolója itt találhatóitt található)

* Ha február akkor áll a bál. A hagyományos túristabált 21-én szerveztük meg amelyre 160 résztvevő érkezett. A jelmezek és a kosarak díjazása után sorkerült a tombola sorsolására, amit a hajnal 3-ig tartó fergeteges buli követett. Aki velünk nem járta, a végén megbánta, aki velünk jól járta, a végén nem bánta. EKEBál, világra szóló szédület. (föszervező és műsorvezető: András Erika, köszönet neki)

* Február elejével kezdődően egyesületünk 9 tagja heti két alkalommal rendszeres falmászó edzésen vesz részt a helyi Club36 Climbing Gym mászótermében. A boulder-mászásra kiválóan alkalmas változó nehézségű falakkal felszerelt teremben, csapatépítő akció keretében házigazdáink és tapasztaltabb meghívottaink segítségével igyekszünk elsajátítani a különféle mászótechnikákat, testileg-lelkileg készülve az újabb kalandokra.

(Fazakas Róbert, , korrektúra: Kocsis Andris)