2015 március-április

* Február 28.-a és március 6.-a között, immár nyolcadik alkalommal szervezte meg Vita Erzsébet tagtársunk a schladmingi sítábort. Steierország szívében, hat hegyen (Rittisberg, Dachstein, Reiteralm, Hochwurzen, Planai és Hauser Kaibling), változatos hó- és időjárási viszonyok között tökéletesíthettük sítudásunkat. Ragyogó napsütésben, ködben, szélviharban, esőben és sűrű havazásban róttuk a kilométereket, mintegy 44-en, a 7 évestől, a 68 évesig. Itt, a nagy világversenyeknek is otthont adó pályákon, kortól függetlenül tört ránk a versenyláz: ki sízik többet, ki sízik gyorsabban? Tanuságtételre hívjuk a sídiagramot, fotózzuk a radar mutatóját. Még esténként sem lankad a bizonyításvágyunk: úszunk, meg pingpongozunk és „bajnokokat” avatunk. De azért tudatában vagyunk annak, hogy mindannyian nyertesek vagyunk, hiszen megadatott nekünk, hogy barátaink körében élvezzük a mozgás örömeit Európa egyik legszebb síparadicsomában. (Foit Mónika)

Ramsau am Dachstein, 2015 március 7, fotó: Vita Zoltán

* Egyesületünk négytagú túrasíző csapata február 28.-án a Sebes-patak völgyén medvenyomokat követve jutott fel a Görgényi-havasokban található Nagymezö-havas csúcsra (1777m), majd egy hét múlva március 8.-án tavaszias napsütésben a Gyalui-havasokban található Öreg-havasra (1824m) túrasízett a Buszkát síközpontból indulva, ahonnan lefele jövet az Asztal-követ és az Apró-köveket is érintette. Végezetül csapatunk 2 tagja március 21.-én a Kelemen-havasokban található Reketyés-tetőt (2021 m) látogatta meg szintén túralécekkel. A szikrázó napsütésben felejthetetlen élményt nyújtó, hóval borított kétezres csúcsok megszemlélése után a több mint egyórás lesiklás tetézte túránkat. Mindhárom túráról a túrasízés népszerűsítése érdekében képes-filmes összeállítás is készült melyek itt tekinthetők meg tekinthetők meg. (Fazakas Róbert)

A Magyar-Negoj(2081 m) és Nagyköves (2100m) csúcsok látványa a Reketyés-tetőről  fotó: Dósa László

* Március 21.-én 21 személy vett részt a Kishegyszőlő - Vácmány-tető - Nyomáti-tető -Székelybői-hágó - Terebics-tető - Somostető, 36,82 km-es kőrtúrán, amelyet 10 óra 30 perc alatt teljesitettünk. Láttunk: rókát, nyulat, őzet, medveürüléket és sajnos egyikünk ATV-nek szánt csapdába lépett a Koronka-Backamadaras makadám úti víztározó és szajván után kb 500 méterrel. Szerencsére nem lett baja, mert a lábújjai közé ment a szeg. (Kiss Zoltán)

Mi teljesitettük a 36,8 km es távót, fotó: Dácz Kovács László

* Március 28.-án, a Gyergyói-havasokban található Tászok-tetőre szervezett spontán kiruccanáson négyen vettünk részt. A Ditró és Borszék közötti régi út szomszédságában található magaslatra Salamásról próbáltunk – előbb a Kurta, majd a Fülpe völgyén – feljutni, de mindkét alkalommal fenyegető medvemorgás fordított vissza. Vigaszként felkerestük Gyergyóvárhegy (régi nevén Várhegyalja) pár különlegességét: az Attila vára maradványait, az ott látható rovásos követ, valamint a szomszédos Akasztó-hegy egészen rendkívüli faragott, rovásos szikláját, s a szomszédságában létezett hajdani kápolna nyomait. A túra részletes beszámolója itt olvasható. (Kocsis András)

Fotó: Kocsis András

* Az utóbbi másfél évtized legnépesebb Bekecs-túrájának lehettünk résztvevői április 12.-én, amikor két hetven személyes autóbusszal 137-en indultunk Marosvásárhelyről. Népes csapatunk kiegészült négy biciklissel, valamint a gyerektúra több mint hetven résztvevőjével. Zavartalan napsütésben indultunk el a Farkas-tetőről a Só-útja mentén, majd a Körtvélyes-mező közbeiktatásával értünk ki a bekecsi kápolnához. Itt a többség sütögetett, míg néhányan ellátogattak a Mosdókőhöz (Irottkő). Délután a Bekecs északi oldalán ereszkedtünk le a vármezői letérőhöz. (K.A.)

Csúcsforgalom a Bekecs-tetőn, fotó: BBB

* Április 13.-án négy személy Mária-utas munkatúrán vett részt, melynek célja táblaültetés és jelzéskiegészítés volt a Nagysármás – Mezőmadaras és a Mezőmadaras – Marosszentgyörgy szakaszokon. Sajnos, utunk során láthattunk eltávolított jelzéseket (lehántott fakéreg), eltűntetett jelzéseket (lemeszelt oszlop), valamint nemrég kihelyezett, de már összetört táblákat – főleg Marosvásárhely környékén. (K.A.)

Festegetünk, fotó: Kocsis András

* Március 18.-ával kezdődően egyesületünk hozzávetőleg 15 tagja vett részt a heti 1-2 alkalommal megszervezett közmunkán melynek során a vásárhelyi EKE egykori mászófala került megújításra. Eddig a tagság munkájának köszönhetően sikeresen elköltöztettük, eltávolítottuk a tönkrement faszerkezetet, leszereltük és megtakarítottuk a fogásokat, helyrehoztuk és lekezeltük a fémszerkezetet. Számításaink szerint júnis folyamán felállítjuk a mászófalat.

Megújul az Ekemvh egykori mászófala, fotó: Fazakas Róbert

(Összeállitotta: Fazakas Róbert, korrektúra: Kocsis Andris)