2016 március - április

* Március 2.-án az RMDSZ gyűléstermében Salat Csaba “Gejzirek és tűzhányók földjén” címmel tartott élménybeszámolóját nagy érdeklődéssel hallgattuk.

* Március 9.-én a hagyományos Bekecs túrára került sor, amelyen 77 személy vett részt gyalogosan, 3 kerekpárral érkezett és idén már második alkalommal került megszervezésre a kölyök túra is amelyen 28 felnőtt és 34 gyerek vett részt. A gyönyörű napsütéses időben a szokásos szalonnasütésen kívül kincskeresésre és forrásfoglalásra is sor került. A több évtizedes múltra visszatekintő gyalogtúrát az idéntől Kiss Ernő (1909 - 1985) gyalogtúrára kereszteltük, névadója tiszteletére, aki az 1990-ig működő Turista Kiránduló Kör alapító tagja és 1977-ig vezetője volt. A szinte heti rendszerességgel szervezett kirándulások közül a legnépszerűbbnek a Marosszék szent hegyére, a Bekecs tetőre (1080m) szervezett túra bizonyult, amelyre 3-4 autóbusz vitte el a kirándulókat. Kiss Ernő 1985-ben távozott az örök túramezőkre.

* Március 19.-én egyesületünk immáron harmadik alkalommal szervezte meg a Vásárhely körüli - akár teljesítménytúrának is beillő - körtúrát, amelyen az idén 28 személy vett részt és a rendkívűl szeles időjárás ellenére le is járta mind a 36 kilométert.

* Három munkatúránk volt a Mária úton március és április hónapokban, ahol újra oszlopokat helyeztünk el a Mezőségen, valamint a Nyárád mentén, ugyanakkor a zarándokút jelzéseit is sűrítettük. A 2016-os túratervünkben szereplő Mária út lejárása adta az ötletet, hogy nyissunk a nagyközönség fele és hirdessünk zarándok-túrát a médián keresztül. Az első lejárás Marosszentgyörgy és Jobbágyfalva között történt 62 résztvevővel 2016 ápr. 6-án. Meglepően sok jelentkező (62 személy) vett részt és a túra színvonalát az a tény is emelte, hogy maga Oláh Dénes főesperes is jelen volt, olyan iramot diktálva, hogy rekordidő alatt tettük meg az utat. (Szilagyi Eszter)

* Az április 16-i zarándok-túrát a Nyárádmente Leader Egyesülettel közösen szerveztük. Ennek célja: élőben bemutatni a Nyárád menti útvonal egy részét, összehozni a térség turisztikai szolgáltatóit, a turisztikában érdekelt civil szervezeteket és turisztikai szakembereket. Az EKE részéről 110-en vettünk részt a zarándoklaton bejárva azt a 20 km-es szakaszt amely a Jobbágyfalva és Sóvárad közti Mária Út részét képezi. Ezt követte egy zárt körű megbeszélés, amelyen egy vetített képes előadáson keresztül bemutattuk azt a 6 év munkáját amit szervezetünk tagsága végzett a Mária úton. Reméljük, hogy úgy a hozzászólások (Molnár Sándor Mária út koordonátor, Ábrám Noémi zarándok, aki végigjárta a Mariazell-Csiksomlyó közti szakaszt), mint a fent említett képes bemutató, felkeltette a résztvevőkben az érdeklődést a Mária út iránt. (Szilagyi Eszter)

* Mindaz ami távolinak, megközelíthetetlennek tűnt eddig, most valóság lett. A Hazajárók csapatának köszönhetően (ők adták az ötletet) 43-an vágtunk neki a gidres-gödrös, nálunk a 80-as éveket idéző útnak Kárpátaljára április 27 és május 1 között. Magyar emlékeket, emlékhelyeket kerestünk fel: Beregszász, Munkács, Ungvár, Szolyva, Vereckei hágó, Técső, Visk, Huszti vár meglátogatásával. Még egy kis túra is belefért a Szinevéri tó fölötti havason. Jó volt megismerkedni azokkal az emberekkel akik ugyanolyan, vagy talán még nehezebb sorsban élnek mint mi, de látogatásunkkal egy kis időre elfeledhették azt a helyzetet, amibe a politikusok kényszerítették őket. (Szilagyi Eszter)

(Összeállította és átdolgozta: Kocsis András és Fazakas Róbert)