2016 január-február

* Január 10.-én rendkívüli módon végig esőben jártuk le az évnyitó túrát. Viszont ettől szép a természet, hogy mindig tud valami újat, érdekeset nyújtani. 26-on gyűltünk össze ezen az esős napon és egy személy kivételével mindenki le is járta a távot. A sütögetés sem maradt el, még ha nehezen is gyúlt meg a tűz. Gratulálunk az évnyitó túra résztvevőinek, hogy bizonyították: "nincs rossz idő, csak rossz turista". (Pánczél Tibor)

* Január 13.-án "33.000 méter, avagy 32.691m a romániai 2500-asok magasságának az összege." címmel Unger Zsombor tagtársunk tartott beszámolót a hazai 2500-asok megmászásáról, amit 2015-ben teljesített.

* Január. 17.-én reggel 19 személy vágott neki egy "24 km-es szalonnasütésnek". 18 személy érkezett meg a Németkalapra, ahol egyesült egy másik csoporttal. 17-en nagyon éhesen jutottak az Őrhegy alá. Az opcionális "csúcsmászás" csak az energiafelvétel után sikerült 16 személynek. A zsíros ebéd hazafelé meggyötörte egy túratársunkat, de a csapat együttérző meneteléssel (ezúton köszönjük türelmeteket) sikeresen hazatért az őrhegyi kiruccanásból. (Unger Zsombor)

* Január 23-án tartottuk meg az idei Nyomkereső túránkat. A 16 km-es távra 30 természetbarát jelenkezet. Láttunk több mint 100 őzet, 2 nyuszit és egy rókát. Medvéhez nem volt szerencsénk, de a nyomaihoz igen! Mindez köszönhető a hidegnek és a szép napsütésnek. (Ösz István)

* Az Marosvásárhelyi EKE tavaly ősszel egy kirándulássorozatot indított el "Barangolás a marosszéki erdőkben" címmel, azzal a céllal, hogy a városunkhoz közeli, könnyen megközelíthető, de viszonylag ritkán járt erdőket, dombvonulatokat sorra bejárjuk. Ezek az utak 15-25 km hosszúságú, könnyű-közepes túrák, csak néhány helyen érik el az 500 méter tengerszint feletti magasságot, de szép kilátást nyújtanak a Maros völgyére, a Mezőségre és tiszta időben láthatjuk a Kelemen- és Görgényi-havasokat, a Bekecset, a Siklód-követ, sőt még a Fogarast is.

* Első utunk tavaly október 10-én a Bocsok-erdőbe vezetett, amit északkeletről Mezőménes, Mezőszabad, Marosbárdos; délnyugatról Mezőkölpény, Székelykövesd és Harcó települések határolnak. A 16 km-es út megtétele után a harminc fős csoportunk Remeteszegen át érkezett az Egyesülés lakónegyedbe. Útközben meglátogattuk a Mezőménes határában lévő korszerű egészségközpontot, ezenkívül a természet hatalmas mennyiségű gombával ajándékozott meg, Székelykövesd határában pedig egy nagy homoktövisligetet is felfedeztünk.
* Második utunk január 30-án volt. Ezúttal a Marossárpatak, Galambod, Várhegy, Udvarfalva közötti erdőket jártuk be, majd Marosszentannán áthaladva, a Szabad-patakának töltésén a Holt-ág mögé értünk ki a Maros-partra. Innen a gyalogoshídon átkelve és a Maros jegén pihenő vadkacsacsapatot megcsodálva a Kárpátok-sétánya lakónegyedben fejeztük be a szintén 16 km-es túránkat. A sárpataki erdőben meglepetésünkre egy 17 egyedből álló szarvascsordával is találkoztunk. (Kiss Zoltán)

* Február 5.-én Deus Providebit Tanulmányi Ház nagytermében teltháznak örvendő rendezvényen az Erdélyi Gyopár ismertetőjére kerűlt sor a kezdetektől napjainkig, majd ugyanott, a Hazajáró közönségtalálkozóján megismerhettük Kenyeres Oszkárt és Jakab Sándort a Duna TV honismereti műsorának két főszereplőjét, akik egy izgalmas beszámolóval majd egy érdekes film vetítésével örvendeztettek meg minden érdeklődőt.

* Február 20-án tájékozódási túrával egybekötött megemlékezés volt Both Károly halálának 50-ik évfordulójáról, aki 1907-ben született és 1933-tól tevékenykedett kirándulások szervezésében. 1966 február 20.-án a Madarasi-Hargitára érkezve a sí-kötések kioldása közben érte a halál. Az 50-es évek elején kezdett foglalkozni a tájékozódási versenyek szervezésével. Az általa felkészített csapat 1955-ben az első tartományok közötti versenyen a harmadik helyet szerezte meg a Magyar Autonóm tartománynak. Azóta a tájékozódásból tájfutás lett és több országos bajnoka lett a megyének. Az Ő tiszteletére választottuk az emlék-tájékozódási verseny rendezését. A helyszín a somos-tetői erdő volt, a táv 2700-m hosszú és kilenc ellenörzőpontot kellet érinteni. A versenyzők hat színben nyomtatott tájfutó térképet kaptak, és akinek nem volt annak iránytűt is kölcsönöztek a szervezők. A versenyen 23 induló és érkező volt. A szervezésben nagy segítséget kaptunk az Orienter Sport Clubtól, amit ezúton is köszönünk nekik. A versenyt követően egy meghittebb megemlékezésre és koszorúzásra került sor a néhai Both Károly sírjánál, ahol Kerekes Péter Pál túratársunk részletesen mesélt a nagy előd tevékenységéről és életéről. (Kiss Ernő)

* Szintén február 20-án került sor a már hagyományossá vált Turistabálra, amelyen az idén a kezdeti nehézségek ellenére több mint 200 személy vett részt. A hajnali 4-ig tartó dínom-dánomon a sok ötletes jelmezt viselő turista között az idén jelen volt Shrek egész családjával, Yoda-mester, a Minion-ok, a Madagaszkári pingvinek, egy boszorkány és Superman is. Ezúton is köszönjük András Erikának a szervezést és a házigazda szerep ismételt vállalását és köszönet mindenkinek aki segitséget nyújtott ezen rangidős rendezvényünk szervezésében és lebonyolításában.

(Összeállította és átdolgozta: Kocsis András és Fazakas Róbert)