2017 március - április

* Február 19-én marosvásárhelyi és csíkszeredai ekések közös csapata látogatott el a Görgényi-havasokba. A maroknyi (5 fős) csapat célja az Öreg-tető lett volna. A maroshévízi sípálya tetejéről indultunk, de az Öreg-tető oldalában 1500 méter fölött a derékig érő hóban megtorpantunk. Mivel nem igazán tudtuk elsajátítani a mély és vizes hóban az úszás technikáját, 150-200 méterre a céltól vissza kellett forduljunk, hogy még napvilágnál tudjuk befejezni a túránkat. Három túratárs a Kőgombák téli látványában is gyönyörködött. Túránk során 20 km-t tettünk meg, hol lábon, hol hótalpakon, miközben 850 méter szintkülönbséget küzdöttünk le. (Unger Zsombor)

R teli

* Március 11-én és 25-én került sor a Mária-út Mezőségi szakaszának bemutatására. A két túrán összesen 77-en vettünk részt. Mindkét alkalommal 20-20 km-et tettünk meg. A második alkalommal 18 diák is részt vett a Katolikus Gimnáziumból. Zarándoklatainkat a Mezőmadarasi kultúrotthon udvarán sütögetéssel fejeztük be. Kihasználva a lehetőséget néhány résztvevő EKE-tag a Mária út jelzéseit is felújította. (Szilágyi Eszter)

17548830 1642838466024858 1840529881 o

* A lassan hagyományossá váló márciusi Marosvásárhely körüli túrát idén két külön időpontban jártuk végig. Az eredetileg 18.-ára tervezett kirándulást az időjárás miatt halasztani kellett. Másnap, 19-én nyolcan gyűrköztek neki, kilenc résztvevő pedig a következő szombaton, 25-én járta végig a Kishegyszőlő – Vácmány – Nyomáti-tető – Bői-hágó – Terebics-tető – Somos-tető útvonalat (mintegy 35 km). (Kocsis András)

* Április 2.-án a nagy népszerűségnek örvendő, több évtizedes múltra visszatekintő Bekecs túrán, amelyet a 2016-os évtől Kiss Ernő gyalogtúrának nevezünk 114 személy vett részt. Az idén gyalogtúránk a Farkas-tetői tévétoronytól indulva a Bekecs-tetőn keresztül Nyárádremetéig tartott. Ragyogó napsütésben megtett 14 kilóméteres utat a túra csúcspontján a Nyarádmente szent hegyének legmagasabb pontján a Bekecs-tetőn (1080m) egy hosszú sütögetéssel egybekötött pihenéssel szakítottuk meg. A Bekecs tető közelében megnéztük az első világháborús emlékműveket, útközben több helyen lövészárkokat láttunk, valamint felfele menet a nyárádmagyarósi oldalban a Romai út nyomvonalát is megszemléltük. Az idén harmadik alkalommal került megszervezésre a kölyök túra is, amelyen több mint 135 gyerek és felnőtt kisérő vett részt. (Bod Attila)

* Április 9-én, Virágvasárnap 25-ön indultunk útnak, hogy felkeressük Wass Albert egyik regényének a helyszínét. Szalárdtelepről indulva felkapaszkodtunk a Szerecsen-sziklákra, ahonnan pazar kilátásban volt részünk a Maros völgyére és a szemben elterülő Görgényi-havasokra. Ugyanitt világháborús lövészárkokat és bunkereket néztünk meg. Ezután a Páfrányos-mezőt érintve a Funtinel-mezőre érkeztünk, ahol megcsodáltuk a Kelemen-havasok főgerincét, majd leereszkedtünk Palotailvára a Funtinel-patak mentén. Mivel az idő kedvező volt, hazafelé megálltunk Andronyászatelepen ahol a csapat egy része felkapaszkodott a Ládás-háza nevű fatörzs-barlanghoz, ahonnan szintén pazar kilátás nyílik a Maros völgyére. Hazafele jövet egy túratársunk elvitt egy titkos helyre, ahol a naplementében kockás liliomokat fényképezhettünk. Ez volt a cseresznye (kockás liliom) a tortán (túrán). (Német József Levente)

* Április 22-én, a Marosvásárhelyi Rádió kezdeményezésére nagyszabású marosparti takarításon vettünk részt a Föld Napja alkalmából. 22 tagtársunk több más civil szervezet és magánszemély társaságában hat teherautónyi szemét és hulladék összegyűjtésében segédkezett. Ez csak az első lépés volt, a nevelő munkát folytatni kell a folyópartok és erdők tisztaságának a megőrzése érdekében. (Unger Zsombor)

marosparti takarítás 22042017

* Április 23-án három marosvásárhelyi ekés hosszú zarándoklatra vállalkozott a Marosvásárhely - Sóvárad útvonalon. A távolság nagyrészét a Mária-úton tettük meg, feltérképezve a jelzések jelenlegi állapotát, kijelölvén azon helyeket ahol felújításra szorulnak az útmutatók. Igazi áprilisi időjárási viszonyok között haladtunk, hol a tavaszi esőben, hol a meleg napsugarak biztatásában, hol a nagypelyhes havazásban. Eredményes zarándoklatunk az Irgalmasság vasárnapján 45 kilométeresre sikeredett, 1400 méter szintkülönbség megtételével. (Unger Zsombor)

2017 április 23 II

* Április 29.-én hárman nyárádmenti kerékpártúrán vettünk részt a következő útvonalon: Nyomáti-tető – Nyárádszentlászló – Nyárádgálfalva – Kis- és Nyagy-Adorján – Nyárádszentsimon - Rigmányi-tető – Nyárádszereda – Kebele – Jedd – Marosvásárhely. Nyárádszentlászlón felkerestük a Szent László-forrást, ahol a monda szerint királyunk egy kardcsapással vizet fakasztott a sziklából és megitatta lovát, majd a falu műemlék unitárius templomát néztük meg, ezután Nyárádszentsimonban a helyi pálinkafőzdét látogattuk meg. (Gáspár András)

* Ez év április 26 – május 1 között folytatódott sorozatunk, amely a Magyarországtól elszakított országrészek látogatását jelenti. Most Felvidék csodálatos tájait látogattuk meg. Az idő nem volt a legkegyesebb hozzánk, a Lomnici-csúcs tejfehér ködbe burkolózott, de Kassa, Lőcse, Eperjes, Késmárk valamint a bányavárosok már teljes szépségükben fogadtak bennünket. Odaúton hazai "pályán" Nagykárolyt, visszafele pedig Magyarországon Hollókőt látogattuk meg. (Szilágyi Eszter)